Αξιοποιώντας τους Φακέλους Υλικού ή αλλάζοντας τη διδασκαλία Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Είναι λογικό ότι η προσαρμογή στα νέα δεδομένα στη διδασκαλία και αξιολόγηση της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας προκαλεί μια κάποια δυσφορία, ιδιαίτερα σε συναδέλφους που έχουν συνηθίσει για δεκαετίες στον παραδοσιακό τρόπο αντιμετώπισης των δυο μαθημάτων. Πόσω μάλλον, όταν οι συνεχείς αλλαγές (μεταρρυθμίσεις και αντιμεταρρυθμίσεις) τα τελευταία χρόνια έχουν παράγει σύγχυση και κόπωση.
Ωστόσο, θεωρούμε ότι αξίζει τον κόπο οι συνάδελφοι της δημόσιας και φροντιστηριακής εκπαίδευσης να ρίξουν μια ουσιαστική ματιά στους φακέλους υλικού (κυρίως για τον εκπαιδευτικό). Και αυτό, επειδή πιστεύουμε ότι μπορούν να αποτελέσουν (για όποιον συνάδελφο έχει διάθεση και δε βολεύεται με προφάσεις) ένα εξαιρετικό εργαλείο για τη δουλειά στο σχολείο ή το φροντιστήριο. Πιο συγκεκριμένα ο φιλόλογος μπορεί :

Να αξιοποιήσει έτοιμες διδακτικές προτάσεις, οργανωμένες με κάθε λεπτομέρεια και καθαρές στοχεύσεις (17 τέτοιες πρωτότυπες, ολοκληρωμένες και εφαρμόσιμες προτάσεις υπάρχουν στο φάκελο του εκπαιδευτικού)
Να αναπροσαρμόσει κάποιες από αυτές με βάση άλλα κείμενα από το φάκελο υλικού του μαθητή ή άλλα δικά του κείμενα.
Να αξιοποιήσει κείμενα με βάση δικές του ιδέες διδασκαλίας.
Να συντάξει κριτήρια αξιοποιώντας κείμενα ή και ερωτήσεις των έτοιμων διδακτικών προτάσεων.

Σημείωση: Ιδιαίτερη τομή αποτελεί ο Φάκελος της Λογοτεχνίας. Ίσως είναι μια από τις λίγες ευκαιρίες να ζωντανέψει στο σχολείο το μάθημα της Λογοτεχνίας. Στην πορεία θα δημοσιοποιήσουμε πιο οργανωμένα τέτοιες προτάσεις / κριτήρια από το φάκελο της Λογοτεχνίας.

Σχολιάστε